Geçen yıl Ticaret Bakanlığı'na 146 bin 130 tüketici şikayeti ulaştı. Şikayetler; ayıplı mal ve hizmetler, mesafeli sözleşmeler, ticari reklam ve haksız ticari uygulamalar, garanti belgesi, satış sonrası hizmetler ve abonelik sözleşmeleri gibi konuları kapsıyor. Uyuşmazlığa konu ürünlerin değeri ise 7 milyar lirayı aştı. Hakem heyetlerine yapılan başvuruların sayısı ise 755 bin 997'ye ulaşırken, bunların büyük çoğunluğu karara bağlandı. Bu durum, tüketicilerin haklarını koruma konusunda ne kadar aktif olduğunu gösteriyor. Bakanlık, aldatıcı ve yanıltıcı reklamlar ile haksız ticari uygulamalara karşı da sıkı denetimler gerçekleştirdi ve önemli miktarda idari para cezası uyguladı. Ayrıca, ürün güvenliği konusunda da denetimler artırıldı ve birçok firma cezalandırıldı. Tüketicilerin şikayet ve haklarını savunma konusunda daha bilinçli hale gelmesi, bu verilerden açıkça görülüyor.
Ayakkabı Şikayetleri Tüketici Başvurularında Zirvede

İçindekiler
Geçen yıl Ticaret Bakanlığı'na 146 bin 130 tüketici şikayeti ulaştı. Şikayetler; ayıplı mal ve hizmetler, mesafeli sözleşmeler, ticari reklam ve haksız ticari uygulamalar, garanti belgesi, satış sonrası hizmetler ve abonelik sözleşmeleri gibi konuları kapsıyor. Uyuşmazlığa konu ürünlerin değeri ise 7 milyar lirayı aştı. Hakem heyetlerine yapılan başvuruların sayısı ise 755 bin 997'ye ulaşırken, bunların büyük çoğunluğu karara bağlandı. Bu durum, tüketicilerin haklarını koruma konusunda ne kadar aktif olduğunu gösteriyor. Bakanlık, aldatıcı ve yanıltıcı reklamlar ile haksız ticari uygulamalara karşı da sıkı denetimler gerçekleştirdi ve önemli miktarda idari para cezası uyguladı. Ayrıca, ürün güvenliği konusunda da denetimler artırıldı ve birçok firma cezalandırıldı. Tüketicilerin şikayet ve haklarını savunma konusunda daha bilinçli hale gelmesi, bu verilerden açıkça görülüyor.